bel tinensa benifassa

Rutes a peu

Fins al Mas de la Mora, mateix itinerari 1, 2, 3, 4 i 5.

Al mas de la Mora puja pel barranc de Requena juntament amb els senders 2, 4 i 5 , més endavant, deixa la llera del barranc, per un sender a la dreta, antic camí de Bel a Rossell, i coincideix amb un tram del 2 i 5. Creua diverses vegades la carretera de Bel a Rossell, més endavant, s’uneix amb el 2 que ve del mas de les Cardones, abans d’arribar a Bel enllaça amb el 4 que també ve del mas de les Cardones. Magnífica vista del poble de Bel, a punt d’entrar a ell (visita recomanada), una pista surt a l’esquerra (no confondre amb la que passa pel cementeri, que forma part de l’itinerari 4). A pocs metres d’entrar a la pista, es desvia per un sender a l’esquerra, que per baix del molló de l’Assumpció ens porta fins la Pena de Bel, amb magnífiques vistes sobre la plana litoral i prelitoral, el tram superior del barranc de Cervol, nombrosos masos i les serres dels Ports de Beseit, de Fredes i Boixar.

Moltes probabilitats d’observar el vol de voltors (Gyps fulvus) i cabres salvatges (Capra pyrenaica hispanica). El camí retorna durant un tram pel mateix recorregut fins que es separa a la dreta i travessant una petita vall abancalada, s’uneix a l’itinerari 4, a l’alçada del corral de les Planes.

Recorregut comú amb el 1, 2, 3, 4 i 6 fins al mas de la Mora.

Mas de la Mora, a la dreta el 1 i 3, a l’esquerra conjuntament amb el 2, 4 i 6, ressegueix la llera del barranc de Bel o del Requena, passat el cingle de la Roca l’Aliga, el 6 es separa a l’esquerra. El 5 junt amb el 2 i 4 segueix pel fons del barranc fins a la confluència amb el barranc de la Jonquera on es separen a l’esquerra el 2, 4. I el 5 continua a la dreta pel barranc de la Jonquera, que el deixa a l’alçada del maset de la Jonquereta i es desvia a l’esquerra (Oest). Més endavant, pren la direcció Nord per arribar al mas de Marco i pujant pel barranc de n’Insa es troba amb el mas del mateix nom.

Des d’aquí, magnífiques vistes a la vall de la Pobla. Continua en direcció Oest paral•lel a la pista que ve des de Bel. Passa per l’Ereta de Bel. Deixant a l’esquerra la pista ve des de Bel, agafa l’antic sender que venint de la Pobla arriba al poble de Bel. Sortida del poble per la carretera fins trobar l’antic camí de Bel a Rossell, on s’ajunta amb el sender 2, baixa per trobar la llera del barranc de Requena o Bel i pel mas de la Mora, entra a Rossell.

Recorrido común con los senderos 1, 2, 3, 4, 5 y 6 hasta el mas de la Mora.

Mas de la Mora, a la izquierda el 2, 4, 5 y 6, a la derecha el 3 y 1, ambos con recorrido conjunto hasta el corral de l’Esquetxe o de les Tones, aquí el 3 se separa con dos variantes:

a) por la cresta de lo Serral baja a la llanura donde se junta con la variante b)

b) baja siguiendo el fondo del barranco del Trinxant, pasando por el mas del mismo nombre. Más adelante, se encuentra con la variante a)

Ya ambos recorriendo los caminos de la llanura, entre olivos, subiendo a los Carrascalets y por la font d’en Ros y el cementerio, entra en Rossell.

Mateix recorregut del sender 2 fins al mas de les Cardones.

Mas de les Cardones, a l’esquerra, sender 2 (Sud) i a la dreta, sender 4 (Oest).

El sender va cap al poble de Bel fins trobar-se amb la carretera de Bel a Rossell, empalmant amb el recorregut 5 i 6, en arribar al cementeri de Bel girem cap l’esquerra, passa per davant del cementeri i segueix fins el derruït corral de les Planes, durant el trajecte quedaran a la nostra vista les dos moles que formen la Pena de Bel.

El sender baixa fins trobar la cova dels Coloms, i ens ajuntem amb el sender 6 que ve de la Pena, i tots dos itineraris seran comuns fins arribar a Rossell.

Estem al Racó del Mas de Macià. El sender més elevat que la pista ens portarà en paral•lel per dalt de la carretera de Rossell a Vallibona, el mas de Macià ens queda baix a la dreta. Un poc més avant, el sender creua la carretera, deixant a l’esquerra el mas de Macià, continua en direcció Est cap a Rossell i baixant pel Collet de la Dolça, travessa el riu de Requena i entra a Rossell.

Recorrido común con los senderos 1, 3, 4, 5 y 6 hasta el mas de la Mora.

Mas de la Mora, a la derecha los senderos 1, 3, a la izquierda los senderos 2, 4, 5, 6 que siguen el cauce del barranco del Requena o de Bel. Más adelante, a la izquierda, se separa el sendero 6 y a la derecha el 2 junto con el 4 y 5 siguen el barranco pasando por la cova Llampera y la cova de l’Aigua. En la confluencia del barranco de Bel y el barranco de la Jonquera, se separa a la derecha el sendero 5. El 2 junto con el 4 se separan a la izquierda y dejando el cauce del barranco suben al mas de les Cardones.

Mas de les Cardones, a la derecha se separa el 4, a la izquierda continua el 2 que atraviesa la carretera Bel – Rossell, y empalmando con los senderos 5 y 6 baja por el antiguo camino de Bel a Rossell, hasta encontrarse con el barranco de Bel o Requena y siguiendo el curso del barranco llega al mas de la Mora y de este a Rossell.